Retur av varor

Hos Atredo.se får du en förlängd returrätt som ger dig 365 dagars öppet köp.

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp kan du naturligtvis returnera dina varor, förutsatt att detta sker inom 365 dagar från det att du mottog varan.
Om du väljer att returnera en vara och skälet till returen inte är ett fel som har orsakats av Atredo, står du själv för omkostnaderna för försändelsen.

Produkten ska vara intakt och i oanvänt skick. Dessutom ska originalförpackningen skickas med utan att vara skadad. Vi betalar inte tillbaka pengarna för använda eller skadade varor.

Tänk på att vi inte tar emot returer av livsmedel, på grund av livsmedelssäkerheten.

 

För retur av varor, gör följande:

Om du returnerar en vara är det mycket viktigt att du alltid anger ditt ordernummer och skriver vad du önskar göra med varan (få pengarna tillbaka, reklamera fel eller liknande).

Vid defekt vara ber vi dig att alltid kontakta oss innan du skickar en vara i retur.

Kontaktupplysningar:
Tel: 0410-35 01 88
E-mail: info@atredo.se

Packa varan ordentligt och kom ihåg att bifoga en anteckning med ordernummeret.

Här kan du enkelt köpa en retursedel (Pris 109 DKK ~ 155,5 SEK) till retur av varor som är köpt hos os (Vi använder Bring).

HÄR KAN DU KÖPA EN RETURSEDEL

Utgifterna vid retur betalas av kunden, förutom om returen beror på ett fel från Atredos sida.

Du kan skriva ut retursedeln på en vanlig A4-skrivare. Därefter sätter du fast den ordentligt på paketet, utan att täcka text och streckkod. Sen är du redo att lämna in paketet hos närmaste postombud.

Skicka varan till följande adress:

Atredo
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Du bör spara kvitto på returförsändelsen som bevis.

Varor som returneras till Atredo mot postförskott kommer inte att tas emot. Paket som skickas till utlämningsställe kommer inte att hämtas ut. Paket som skickas rekommenderat mottages, men utgifter i samband med detta täcks inte. Atredo.se ersätter allmänna kostnader för försändelser, men inte kostnader för brev som skickas rekommenderat, paket med försäkring och liknande tilläggsavgifter.

Om du inte vill köpa en etikett via oss måste paketet skickas till:

Atredo
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Varor som returneras till Atredo mot postförskott kommer inte att tas emot. Paket som skickas till utlämningsställe kommer inte att hämtas ut. Paket som skickas rekommenderat mottages, men utgifter i samband med detta täcks inte. Atredo.se ersätter allmänna kostnader för försändelser, men inte kostnader för brev som skickas rekommenderat, paket med försäkring och liknande tilläggsavgifter.

Återbetalning

Om du vill ha pengarna tillbaka för din returnerade vara återbetalas pengarna alltid till det kort som du använde då du betalade, om det är möjligt. Om det inte är möjligt kommer du att bli kontaktad angående ditt kontonummer. Om du har betalt via Klarna, så återbetalar vi till ditt Klarna-konto.

Kläder ska provas när du inte är svettig, luktar parfym osv. Produkten ska vara intakt och i oanvänt skick. Dessutom ska originalförpackningen skickas med utan att vara skadad. Vi betalar inte tillbaka pengarna för använda eller skadade varor.

Du kan även ångra köpet genom att inte hämta ut varan.

Byte

Du kan byta en vara som du har fått mot en annan modell, färg eller storlek. Du returnerar helt enkelt varan/varorna som du önskar byta.

När du vill byta en vara ska du först returnera den köpta varan och lägga en ny order på den vara som du önskar. Vi betalar tillbaka pengarna för din returnerade vara så snart vi har mottagit den.

Reklamation

Om din vara är defekt eller om du har en annan typ av reklamation så ber vi dig att alltid kontaka oss, innan du skickar varan i retur. Vi betalar för utgiften för din fraktkostnad. Om du kontaktar oss innan du skickar produkten så får du en returfraktsedel av oss, så du slipper utgiften. Vi återbetalar inte för emballage. Kom ihåg att alltid spara kvittot för försändelsekostnader.

Vissa varor har särskilda regler för klagomål, vilket kan ses nedan.

Särskilda klagomål

Hövding 2+3
Vid reklamation av Hövding 2 och Hövding 3 ska du fylla i ett reklamationsformulär. Skicka in detta formulär till oss och vänta på svar. Formuläret kan hämtas här: Hövding reklamationsformulär
Vi har samlat några av de vanligaste frågorna om Hövding 3. Du hittar dem här: Har du problem med din Hövding 3?